• Frolicsome <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7870629795995335752\x26blogName\x3dreal.life.share\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://petiaissejuk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://petiaissejuk.blogspot.com/\x26vt\x3d326533429053823283', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




    FROLICSOME
    Memories
    Frolicsome
    Them :)
    Credits
    Hit Follow
    A Day With Them!!
    Thursday 1 March 201206:12



    holla stalkers!! 

    take note!! post nie tak de kena mngena dgn studies, politics, religious n so on...it just a SS (syok sndiri) post..nak baca jugak?? do proceed..tak nak baca?? ta kesah =D

    firstly, aku na introduce watak2 utama, latar tempat dan masa dalam post nie
    *music please!!* (anggap ja music tgh on skrng :P)

    Actress: Nana, Erel, Needa(saya la tu), Syida, Bux, Taty, Tini
    Latar tempat: rumah taty dekat..............(act aku lupa nama housing area dya..hehe..)
    Latar masa: 27/02/2012  ,  10 a.m (gimik je tu)

    alkisah.........
    pada malam sbelum kejadian (26/02/2012)

    taty: weh!! ampa2!! jom discuss menu na masak sok


    Izzati bt Bashir a.k.a Taty


    discuss pya discuss......these are what we got --> duties (menu for tomorrow)


    upacara main masak-masak esok

    main menu
    spagethy : taty n tini
    tomyam : Bux n Syida
    sayur campur : Nana n Erel
    udang apekenamee : Syida
    segala jenis minuman : Needa

    dessert
    caramel : Taty
    Cocktail : Needa


    27/02/2012, 10 a.m....................

    aku pun bertolak la dari umah aku pg umah taty..igtkan aku lah orng paling awal smpai..hahhahaha..BAJET!! tup2...i'm the forth person who arrive..pkul 10.15 a.m (kira awal la jugak..bukan macam VVIP dgn STAR) pause!! *nak tau sape "VVIP" dgn "STAR" ?? scroll bawah lagi..bawah lagi..smbil scroll tu baca la ek?? :P *

    the first person who arrive is Erel!!

    Zairil Aida bt Zahari a.k.a Erel

    while waiting VVIP dgn Star dtg, ktorang lepak la dulu tgok cte Running Man (u should watch them..sumpah lawak!!) tunggu pya tggu batang hdung dua orng tu tak nampak2 jugak..so ktorang decide nak siap2 kan ingredients yang patut...*bunyi motor* tau dah sapa smpai..VVIP mai dah

    VVIP--> Siti Anis Afiqah Bux bt Sheikh Munir Bux a.k.a Bux (pic dye?? tade dlam simpananku..huhu)


    COOKING TIME!!!

    mmg banyak suara la mnjrit kat dapur tu..syes meriah gila dapur tu..n suara yang paling nyaring skali ialah..jeng3!!

    "taty!! kuali mana kuali?? minyak?? weh2!! cuba rasa..ok tak?? masin tak?? ampa rasa nak bubuh udang ka ayam??" ---> suara nana *lagu Hands Up (2PM) jd background music*




    Nur Diyanah bt Mohd Yusof a.k.a Nana


    bux sibuk dengan tomyam dya..aku dgn taty sbuk dgn caramel n cocktail ktorang..
    tiba2.....................
    aku: taty!! umah ang bnyk smut dowh..tu dalam blender..tu2!! cube ang tgok caramel ang..msti byk semut (and i am correct)




    Nur Arneeda bt Ibrahim a.k.a Needa (me!!) *na myibuk jugak* :P



    out of blue!!! *bunyi motor* Star dtg dah!!
    sume stop bwt keje n lari pg dkt depan pntu...elok Star masuk je....*APPLAUSE* hahahhaha
    Star punye syiok la ktorang smbut dye





    Nur Fatini bt Kamaruzzaman a.k.a Tini (STAR)


    looks like sume dah sampai......then kami sambung balik usaha untuk meletupkan dapur Taty..huhu..
    masak punye masak tinggal lagi dua dishes ja blum siap that is "Udang Apekenamee" by Syida and 'Spagethy" by Taty and Tini....
    sesungguhnya malang itu tidak berbau...tiba2...................

    "Weh2!!! gas dah habis arr!!!" --> suara datang dari arah dapur
    hahahhahha!! bwt suspen ja..luckily kita ada penyelamat yg tolong sponsor bayar duit gas..RM 20 ++
    duit Syida melayang bayar duit gas..n thanx a lot to the guy yg tolong hantar tong gas and psangkan skali dekat umah!! hehe..problem solved!





    Nur Syahida bt Abdul Halim a.k.a Syida


    lepas masak..tunggu apa lagi?? MAKAN LAA!!

    tini: needa!! asal air sirap hang manis gila???

    *erk* hahhahaha..setelah beberapa rungutan aku pown bangun la pg dapur bwt air lain..

    "erel2..jom teman aku pg dapur bwt air" --> aku cakap n aku kena drop ;'(

    dah habis makan, kami kemas.........


    smbil tnggu mkanan2 td digest dlm prut, kami decide nak tengok movie...
    first movie ktorng tengok movie "16 WISHES" awesome gila movie tu!!
    then mula lah perbalahan antra kami--> brebut tv!! hahahha
    sorang nak tgok cte korea..sorang tamau tgok..
    last2 ktorang decide na tgok cte hantu....

    "aku ada cite hantu..cite KERAMAT"--> Erel dgn bangganya menawarkan ceritanya
    Bux dah ready dgn bantal besar dye na ttup muka..kowt2 la kalau hantu tu na trjah ke..hahhahahha..
    BUT!!! actually cte tu sbenarnya tazkirah indonesia..silap download derr...ksiann Bux truja..

    next story--> KARAK

    "cik.......saya nak mntak tolong..hantarkan saya balik boleh?? rumah saya tak jauh..2 simpang depan tu je"
    "cik.....nampak anak saya tak??"

    dialog nie lah tagline ktorang haritu...'CIK...........................' :P

    as for me words yg aku blajar hari tu ialah "AIGOO!! AIGOO!!" credit to miss Taty :D

    alhamdulillah aku slamat smpai rumah ptng tu--> syida drive although aku dgn nana dkt seat blakang kejap2 jerk foward..kejap2 jerk backward *igt sblum dye start enjin na pg sain insurans nyawa dulu* hehe 


    A Day With My Girlfriends Was Awesome!!!!







    *the end*