• Frolicsome <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7870629795995335752\x26blogName\x3dreal.life.share\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://petiaissejuk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://petiaissejuk.blogspot.com/\x26vt\x3d-7260064100686494448', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




    FROLICSOME
    Memories
    Frolicsome
    Them :)
    Credits
    Hit Follow
    LoVe tiLL The EnD
    Monday, 6 February 201200:42





    Assalamualaikum.....


    saya ingin berkongsi satu kisah cinta yg sememangnya menyentuh hati saya di antara satu pasangan yg telah berkahwin lbih kurang 60 tahun (aku main agak je)




    Pagi itu, klinik sangat sibuk..maklumlah..sekarang ni cuaca tak menentu..so, ramai jugak lah yg kne srang dmam, selsema, batuk dan ap2 yg sewaktu dgnnye..sekitar pkul 11.30 pagi, seorang lelaki tua dalam lingkungan 70 an datang utk dptkan rwatan...saya tgk sikunya calar-calar dan berdarah..saya meminta dye mnunggu sbentar utk gilirannye tba bg mendapatkan rawatan..sewaktu sedang menunggu, saya sempat prhatikan lelaki itu..dia nmpak sgt gelisah dan skejap2 mlirik ke arah jam tgnnye..sbb kesiankan orng tua itu, saya amik kputusan utk mrawatnya sndri ats prsetujuan doktor kerana lukanya tidaklah seteruk mana..













    Sambil merawat lukanya, saya brtnya adakah dia mmpunyai janji lain krana dia nmpak trburu-buru...dia kta tak..dia hndak prgi ke nursing home utk makan tengah hari dgn istrinya, sperti yg dilakukannya hari2..dia mncritakan bhwa isterinya sudah dirawat disana kerana menghidap penyakit Alzheimer’s...saya brtnya kpd lelaki itu apakah isterinya tak mrah klau dye trlambat..lalu dia mnjawab istrinya dah tak kenal dia sejak 6 tahun lalu..saya sgt trkjut mndgr jawapan lelaki tua itu..walaupun bibir tuanya murah dgn senyuman tapi saya tau hatinya diruntun pilu..lalu saya brtanya lagi "pakcik masih ke sana stiap hari walaupun istri pakcik dah tak knal pakcik??" dia tersenyum smbil mnepuk tgn saya "tapi pakcik masih mengenali dia kan??" 






    sungguh!! aku sgt terharu bca artikel neh...pilu hati time bace..



















    *sekian*