• Frolicsome <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7870629795995335752\x26blogName\x3dreal.life.share\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://petiaissejuk.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://petiaissejuk.blogspot.com/\x26vt\x3d326533429053823283', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




    FROLICSOME
    Memories
    Frolicsome
    Them :)
    Credits
    Hit Follow
    HAIRAN BIN AJAIB
    Monday 5 March 201207:02


    pengalaman aku hidup selama 17 tahun 7 bulan neh tersangatlah berharga..sbbnye i have met many kind of people with different attitude..well..rambut manusia sama hitam tapi hati lain2 *except for those who 'blonde' * haha 

    BUT..perangai manusia yg satu nie paling aku ta boleh blah skali --> BAJET BAGUS
    tak kesah la bajet bagus dari segi kecantikan ke, akhlak ke, kepandaian ke or ape2 jelah..
    sikap camtu mmg aku ta suke..blagak bagus tapi sebenarnya tuuuuutttttt..cop!! sebelum korang pkir mcam2 aku na bgtau apa yg aku tulis nie adalah brdasarkan pengalaman aku sndri ek?? cerita nie akan habis di sini shaja...lantak korang lah kalau nak bangkang apa yang bakal aku tulis nie...

    'adakah prempuan yg tidak menutup aurat dengan sempurna itu jahat?? tak bermoral?? manakala prempuan yang sentiasa mnutup auratnya dengan sempurna (i mean like pakai jubah and bertudung labuh) itu baik dan amat menjaga batas pergaulan??' TEEETTTTT!!!! A BIG QUESTION THERE. aku ada la sorang kenalan nie..sape dye?? aku ta bley bgtau...for your information aku join aerobic class malam2...kenalan aku nie pown sama jugak...nama pown aerobik kan?? ktorang pya attire mmg ikut body shape, ketat and free hair..but itu attire ktorang dlm studio je..time ktorang nak dtg or balik from studio tu ktorang pkai tudung apa n sweater siap..then dye slalu bising kata apa yg ktorang pakai tu sume HARAM la..and ktorang nie bakal AHLI NERAKA la..ape la..then dye tarik2 baju ktorang...dye aerobic pkai tdung labuh..baju muslimah..sluar track gedobos2..common la..sume yg aerobik tu ladies kowt!! even MAK NYAH pown ta join..setahu aku aurat antara perempuan dgn perempuan dari pusat sampai lutut...seingat aku ktorang ta prnah pulak pkai suar pndek atas peha or pkai baju yg nmpak pusat..ok fine..USTAZAH la katakan..maybe dye lg expert tntang halal haram nie...nak dijadikan cerita ustazah tu dah lama tak dtng aerobic..dah nak dekat 2 bulan lebih laa..guess what?? ckgu aerobik tu bgtau ktorang yg ustazah tu kena tangkap basah dengan laki orang..ok tutup cerita..aku rasa korang dah paham kan apa maksud soalan yg aku highlight kat atas td tu?? kadang2 aku anggap kebanyakan perempuan yg bertudung labuh nie hanya sekadar nak mnutup sifat sebenar dye..

    lagi satu kes...ada la sorang makcik nie..aku tatau la apa motif dya tgur anak2 dara dye kuat2 especially depan aku..contoh ayt dye camnie.."oii anak2 dara mak yg cantik2 nie..tdung mana tudung?? depan rumah tak depan rumah..yang pnting AURAT2" words "aurat" tu msti dye tekankan..ok fine..aku mngaku kalau aku kuar depan rumah nak sidai baju or angkat baju aku free hair..tak salah nak tegur..in fact mmg betul pown apa yg dye ckp..tapi aku slalu je nmpak anak2 dara dye berdating, bpegang tangan dgn pakwe diorang..naik moto sekali..anak lelaki dye pulak kalau bercakap msti mencarut..fuhhhh..korang pown sentap kalau tgk budak kecik mncarut lucah bbagai...sometimes aku rasa makcik tu macam buka pekung di dada pulak...HAIRAN BIN AJAIB sungguh kalau di fikir-fikirkan balik..

    'ADA MATA TENGOK, ADA TELINGA DENGAR, ADA MULUT ZIPP' :D


    oppss!! ada lagi satu prangai manusia yg aku meluat sgt2 --> BEING HYPOCRITE
    Hipokrit ialah orang yang berpura-pura berperangai baik, memperlihatkan keadaan diri yang berlainan daripada yang sebenarnya, Munafik. Betapa kejinya hipokrit sehingga disamakan dengan Munafik. Yang bezanya ialah Munafik sering dikaitkan dengan agama manakala Hipokrit dari segi perbuatan seharian.    Kenapa perlu hipokrit? Untuk menjaga hati orang lain? Untuk mengambil kesempatan? Untuk menagih simpati? Hanya DIA saja yang tahu. Contoh:

    ****************************************
    situasi 1


    Si A baru lepas timbang berat badan atas penimbang.




    A: Erghhhh aku rasa badan aku dah naik!!!! ouh tidakkk! Ouh tidakkkk! Kau rasa aku gemok tak??

    B: Emm kalau kau asyik makan je, berpotensi jugak lah nak jadi adik beradik badak sumbu. kau UP sikit. Nama aku kasi BADAK SEMBOL.

    A: haaaaaaaaaa?

    B: tak ada lah . memain je. Kau tak ada lah gemok sangat. Ok lah tu badan kau. Nak kurus macam mana lagi?

    A: ok eh badan aku? Tak gemok kan?

    B: OK! OK! *buat thumbs up, siap kenyit mata lagi*



    Walaupun hakikatnya, memang si B perasan badan si A makin naik mendadak akibat dia jenis pantang nampak makanan, semua benda nak lahap macam doplohtahun tak jumpa makanan jakun nya


    ****************************************


    Aku rasa korang pon ada jugak kawan-kawan yang jenis cakap tak ada cover punya dan jenis cakap berlapik. Jenis cakap berlapik ni like semua benda kau tanya dia, semuanya bagus, semuanya elok, semuanya cantik. Itupown kalau dye ikhlas smata-mata nak jga hati korang..bwtnye mulut je puji bagai nak rak tapi dalam hati punyelah cebek..mngutuk cena?? hati orang kita tak tau..




    Truly orang yang terlampau jujur atau straightforward ni agak di benci sikit ah sebab tak semua orang boleh terima teguran yang terus menusuk ke hempedu. BUT aku suka lagi kawan dengan orang yang macam ni sebab at least aku tahu apa kekurangan aku depan-depan muka dia. Just hati kena kebal banyak lah. Memang sentap-hati-mak-nak kalau nak dengar komen dari dia. Tapi korang akan sentap time tu je lah. Lepas-lepas tu tak ada maknanya nak sentap.



    But it always better than having a friend yg punya lah baik depan korang. Pijak semut pon tak mati. Cakap semua benda berlapik . Bila dengar dia cakap dan kawan dengan dia pon rasa macam 


    "alahaiii sweet nya dia ni, lemah lembut, sopan santun. Sejuk perut mak dia mengandungkan dia"
    Tapi belakang korang elok punya baek dok maki hamun bagai dan mengumpat korang..mana korang prefer lagi?? korang lagi prefer sentap time kawan korang straightforward ngn korang ke or sentap time korang finally dpt tau yg kawan korang tu tikam blakang korang?? renung-renungkanlah..
    Tapi nak jadi jujur dan terlampau jujur ni boleh, cuma jangan lah jadi puaka sangat. Sorry kalau apa yg aku post nie korang ta bleh terima..aku hanya bagi pendapat aku based on my own experience...


    IBU SAYA CAKAP APA2 BENDA POWN YANG KITA NAK BUAT, YANG PENTING NAWAITU KITA TU BETUL :D

    **************************************************************************



    iklan japp..neh cheq na bgtau..cheq dah tukaq spec baru..no more GOGGLE!! woot* woot*


    old specs (goggle)
    new specs wink* wink*




    *aku bukan ustazah..aku bukan alim ulama'..aku hanya manusia biasa yang tidak sempurna* 





    ~E.N.D~